Budgetbeheer

In sommige situaties kan het lastig zijn uw financiën op orde te krijgen en/of te houden. Bijvoorbeeld omdat u (plotseling) uw baan verliest. Of omdat het u, door een vervelende gebeurtenis, aan (daad)kracht ontbreekt. Maar het kan ook zo zijn dat u gewoon moeite heeft structuur in uw geldzaken aan te brengen en dat u iemand nodig heeft die u daarbij helpt.

Wat is budgetbeheer

Als u voor het op orde brengen van uw geldzaken professionele begeleiding
wenst, dan kunt u kiezen voor budgetbeheer van Senturra. Bij deze vorm van
financiële ondersteuning geeft u een van onze budgetbeheerders een volmacht
om over uw inkomen te beschikken. Onze budgetbeheerder maakt dan
een budgetplan voor u. De uitvoering van dat plan zorgt ervoor dat u niet meer
uitgeeft dan u binnenkrijgt. Het is hierbij erg belangrijk dat u daarin meewerkt.

U kunt bij ons voor twee vormen van budgetbeheer kiezen

Pakket A 
Onze budgetbeheerder betaalt voor u alleen de vaste lasten.
Wat overblijft, kunt u vrij besteden. U bent in dit geval dus zelf verantwoordelijk
voor het betalen van alle andere kosten.

Vaste lasten zijn bijvoorbeeld:
- huur of hypotheek
- gas/water/elektriciteit
- ziektekosten
- verzekeringen zoals WA- en inboedelverzekering

Pakket B
Onze budgetbeheerder betaalt voor u niet alleen de vaste lasten,
maar ook de ‘losse nota’s’.

Vaste lasten zijn bijvoorbeeld:
- telefoonrekening
- abonnementen
- tandartskosten

Wat uw budgetbeheerder aan ‘losse nota’s’ gaat betalen wordt met u besproken
en in het budgetplan gezet. ‘Losse nota’s’ die niet in het budgetplan staan
moeten door u zelf worden voldaan of in overleg met uw budgetbeheerder
mits er ruimte is in het budget. Tevens wordt met u besproken hoeveel weekgeld
wordt uitbetaald.

login